© Marie Fritzová 2012 - 2019 Všechna práva vyhrazena, dle autorského zákona (zákon č. 121/2000 Sb). Fotografie umístěné na těchto stránkách jsou autorsky chráněné a nesmí být reprodukovány a jinak užívány bez souhlasu autora.  

TIPY PRO VÝBĚR VIZÁŽISTKY A FOTOGRAFA

July 26, 2019

   Už nějakou dobu přemýšlím nad sepsáním pár doporučení ohledně výběru vizážistky a fotografa pro Váš svatební den. Vzhledem k tomu, že slohovou práci jsem psala naposledy na střední škole a po rodičovské dovolené jsem ráda, když dám dohromady souvislou větu, trvalo mě tohle rozhodování opravdu dlouho :)

 

  Během 8 let zkušeností se svatebním focením, můžu "zcela neskromně" ;) napsat, že to co Vám ze svatebního dne zůstane napořád, jsou fotografie a na nich zachycené vzpomínky. Pouze na fotografie se můžete podívat za 10, 20 nebo 40 let a na nich, celých těch 40 let uvidíte, jak Vám to ve svatební den slušelo. A přiznejme si, že každá jsme ráda, když nám to sluší ;) Já jsem měla to štěstí, že mě v můj svatební den líčila kamarádka, zkušená vizážistka ( Martina Koutská ), takže se i po 13 letech ráda podívám, jaká jsem byla krásná nevěsta ;)

 

 

 

    Tím se dostávám k prvnímu bodu, svatebnímu make-upu.

Úkolem vizážistky je, vytvořit dokonalý make-up, který podtrhne Vaši přirozenou krásu. Make-up nesmí vypadat jako maska s ohraničenými nánosy tvářenky a očních stínů. Vše by mělo krásně a plynule přecházet jedno do druhého.

   Před 4 lety jsem si udělala vizážistický kurz v Make-up Institute Prague, protože jsem chtěla v souvislosti s focením vědět, jak to všechno ohledně make-upu funguje. Dnes už některé nevěsty sama líčím. Často se setkávám i s překvapením, že svatební make-up trvá hodinu i více. Jedním z důvodů je jeho výdrž do pozdních nočních hodin. Dalším důvodem je, aby vypadal co nejpřirozeněji, a to je samozřejmě pracné.

 

Ukázky mých prací:

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

Ohledně make-upu Vám můžu poradit, vše je samozřejmě individuální. Jako fotograf ale radím, zvýraznit se malinko více, než jste běžně zvyklá, neboť fotoaparát "sežere" polovinu Vašeho nalíčení. A zase jsme u bodu, že na onu fotografii se budete dívat po zbytek života ;)

 

Moje tipy na co si dát pozor:

Např. odstín make-upu má být stejný, jako odstín pleti na krku, né na obličeji nebo hřbetu vaší ruky. Pak se nestane, že Váš obličej působí jako ohraničená oranžová maska. Dalším tipem je použití bronzeru ve studeném odstínu na konturování (vytvarování) obličeje. Platí, že co chceme "ubrat"- potlačit, tam naneseme bronzer (nebo konturovací pudr). Nejvíce se nanáší pod lícní kosti, směrem k uchu.

 

 Pokud Vám vizážistka začne nanášet pod lícní kosti až k uchu tvářenku, utíkejte!!! ;)

Správné místo pro nanesení tvářenky, je na tzv. "jablíčkách" ( když se usmějete, tam kde se člověk přirozeně červená) a měl by to být pouze "lehký dotek" štětcem.

 

Nebojte se také použití rozjasňovače na hrany lícních kostí, na fotkách to vypadá mladistvě až božsky ;)

Co se týče očních stínů, tam se já osobně držím přírodních zemitých barev (hnědá, lososová, bordó).

Obočí - né každá ho máme výrazné a přírodní, jak velí současný trend. Každé ženě také velmi výrazné obočí nemusí slušet, někdy působí až příliž tvrdě. Já jsem alespoň pro jemné zvýraznění a dokreslení do "dokonalého" tvaru při každém líčení. Vyjímkou jsou samozřejmě ženy, které mají obočí přirozeně výrazné. Tam upravuji minimálně. Obočí určuje výraz celého obličeje. A zase zde platí, že fotoaparát "sežere" půlku Vašeho nalíčení, a tak nezvýrazněné a neupravené obočí, bude na fotce vypadat slabší, než ve skutečnosti je. Proto se alespoň menších úprav nebojte ;)

  

Příjemný a neplánovaný bonus ke kurzu vizážistky pro mě byl i vlasový styling. Tvorbu účesů jsem si zamilovala. Při výběru svatebního účesu hrají roli samozřejmě aktuální trendy. Mě momentálně nejvíce oslovují nadčasové a rozevláté "boho" drdoly inspirované Secesí. Ale i při jejich tvorbě přemýšlím o umístění každého pramínku. Důraz kladu i na to, aby svatební účes vydržel po celý den.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Když se vrátím ke své svatební fotografii, pro sebe jsem zvolila jen lehkou úpravu mikáda, protože nejsem typ na nějaké lokny nebo vyčesané drdoly. A podobně přemýšlím nad každou nevěstou, jestli je či není typ na vybraný účes, jestli se hodí k šatům apod.

 

   Na řadu přichází další otázka...kosmetička/kadeřnice nebo vizážistka?

Odpověď je ta, že vizážistky jsou zaměřeny vyloženě na make-up a tvorbu účesů. Ale hlavní je, vždy se dotazovat na reference a portfolio s fotkami. Důležitá je samozřejmě i zkouška účesu a make-upu. U vizážistky, která umí obojí, máte pak možnost vidět, jak make-up i účes "ladí" dohromady. Vizážistka by Vám také neměla nic vnucovat, pouze dávat dopručení.

 

   Dalším mou zkušeností je, že se některé nevěsty po zkoušce ukáží snoubenci a pak jsou často zklamané z jejich reakce. Ano, ve většině případech je nevěsta nalíčená více, než jak je zvyklá nebo jak je zvyklý ji vídat její partner. Ale taky každá z nás běžně nechodí po bytě v dlouhých bílých šatech s kytičkou v ruce a závojem na hlavě ;) Proto i účes a líčení by mělo být ve svatební den něco extra, stejně jako svatební šaty a věřte, že u každého chlapa se pak v onen den "D" dostaví "WOW" efekt, když Vás poprvé uvidí v bílém a načančanou. Proto zvažte po zkoušce konzultace se svým partnerem a raději se poraďte s kamarádkami ;)

   Po jednom svatebním stylingu, kdy jsem dělala účes a kamarádka make-up, nám nevěsta poslala děkovnou sms , že nejdříve její muž nechápal, co na těch přípravách trvá téměř 3 hodiny , když ji pak ale viděl přicházet k oltáři, spadla mu ohromením a dojetím čelist. A o tom to je! ;)

 

   Vizážistka by měla být příjemná, pozitivní a né příliš ukecaná ;D Stráví s Vámi ráno před obřadem...měla by tudíž pomoci nastartovat pozitivní atmosféru celého dne. A pak je také velmi příjemné a uvolňující po tom předsvatebním shonu, nechat o sebe pár hodin pečovat, dát si sklenku sektu a užívat si svého svatebního dne.

 

   Pokud nevyužijte mých vizážistických služeb a budu fotit přípravy, můžu Vám doporučit zkušené vizážistky v Praze i na Moravě.

 

   Tak jako má vizážistka za úkol udělat Vás krásnou, má fotograf za úkol tu krásu navždy zachytit. Je tedy jednou z nějdůležitějších součástí Vašeho dne.

Tady Vám nebudu popisovat, jak by měl fotograf fotit a jak se chovat. Budu se Vám snažit přiblížit, jak fotím já.

   Kvalitní a profesionální vybavení pro krásné fotografie je samozřejmostí. Fotograf by měl mít talent pro zachycení té nejlepší kompozice a světla, které určuje náladu celé fotky, ale důležité je i kvalitní vybavení. To určuje, zda je krásně "rozmazané pozadí", zda je fotka ostrá, zda se dá fotit za šera bez použití blesku. Já například blesk používám co nejméně a venku za denního světla vůbec. Často se mě ptají, proč v průběhu svatby měním objektivy...jiný mám na portréty, na detaily, na focení v interiéru, kde je málo světla, abych nebyla nucena používat blesk, univerzální "zoomovací" mám pak na zachycení běžných událostí svatebního dne. Každý z nich má svůj účel a obvykle ty s pevným ohniskem (laicky nezoomovací) mají větší hodnotu pro jejich světelnost a kvalitu obrazu, který z nich pak vychází. Totiž ona světelnost a nastavení clony jsou jednou z určujících hodnot pro hloubku ostrosti - to je to krásné rozmazání pozadí. I když v dnešní době rozmazat pozadí už umí v postprocesu po pořízení fotografie i mobil, ale věřte mi...není to ono ;)

 

   Portrétní focení se mnou probíhá co nejpřirozeněji. Při fotografování novomanžele nenastavuji do umělých póz. Ideálem je procházka v přírodě, kdy pár občas zastavím na nějakém fotogenickém místě, lehce upravím a fotím :)

  S někým jde focení samo, některým musím trošičku pomoci, ale nikdo není totální dřevo, jak o sobě mnozí tvrdí ;) Někdy pomůže dát si před focením na uvolnění skleničku nebo panáka ;) obzvláště ženichům příjde vhod. Ti focení obecně příliš nemilují :)

 

   V jakou hodinu jít nejlépe fotit?

Pokud fotím pouze obřad a portréty, je to bezdebat ihned po obřadu a gratulacích. Ale pokud jsem na svatbě celý den, tak jako fotograf upřednostňuji dobu, kdy už je slunce nízko. V létě tedy 17-18h. Tehdy vznikají nejkrásnější fotky.

   Vše je opět ale na domluvě a kokrétním programu svatby.

Kdyby jste měly nevěsty obavu, že navečer už nebudete tak upravené, můžu s sebou vzít po domluvě svoji vizážistickou výbavu a před focením Vás upravím.

 

  Samozřejmostí je před svatbou schůzka, kde domluvíme detaily, probereme Vaši představu focení a důležité je, aby Vám byl fotograf sympatický, protože s ním strávíte podstatnou část Vašeho dne.

 

   Ještě moje doporučení na závěr...vybírejte fotografa pečlivě, porovnávejte doporučeného od přátel s jinými na základě jejich portfolia, webových stránek i ceníku. Fotky jsou totiž jedna z mála věcí, které Vám ze svatby zůstanou napořád ;)

 

Jestli máte k článku jakékoliv dotazy nebo připomínky, neváhejte se na mě obrátit.

 

 

Please reload

Featured Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Recent Posts

September 18, 2016

Please reload

Archive
Please reload

Search By Tags

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Follow Us
  • SOCIALS fb
  • SOCIALS ig
  • SOCIALS pnt
  • SOCIALS twt